måndag 24 mars 2008

Påsk 2008


Då har man varit till blåkulla även iår..hehe
nerå skämt å sido
Det har varit en bra påsk även iår.
Långfredagen tog vi det mest lungt på var in till stan och fixade lite saker. Hann även med att hälsa på mor & far en sväng. Sedan var det städning som gällde resten av den dagen för på påskafton var hela familjen här det vill säga, mina föräldrar henkes föräldrar och hans syskon med respektive och barn. Så det var full fart hela tiden. Det värst när man bjuder hem folk och ska bjuda på massa mat är att det känns som man inte har tid att umgås och prata med alla som man skulle vilja. För man bara springer runt och fixar och donar hela tiden. Men det är ju samtidigt trevligt att ha dem här. Igår var vi uppe till henkes föräldrar en stund för han skulle låna vedklyven. Och idag har jag varit på fika hos lojsen och innan det så var jag duktig nog och tog en promenad på 6 km. Det kändes väl behövligt efter all påskmat och godis som jag ätit.
Hade köpt hem ca: 1 1/2 kg. godis för jag trodde att alla ungar här runtomkring skulle komma o påska men icke det kom 2 st. och världens sång sjung de också trodde aldrig det skulle gå, brukar man sjunga sånger när man e påskkärring? Nog har jag aldrig gjort det allafall. Men fint var det ;)
det var allt för denna gång!
Tjingeling!!


Inga kommentarer: