söndag 2 mars 2008

Hemma (igen)...


Nu har vi kommit hem...känns rätt skönt faktiskt även om resan var helt ok. Ocxh inte gungade det mycket heller, jag som varit så orolig innan pga. alla stormar =)
Även om båtresan i sig inte är anledningen till att man väljer att åka tilll Tallinn inte enligt mitt tycke allafall..Denna gång tog vi oss tid till en liten rundtur med guide och buss för att se de andra stadsdelarna också. Och jag kan inget annat säga än att jag är glad att bo i Sverige. Vi har det riktigt bra här faktiska. Medellönen för en estländare är ca: 11 000:- estniska kronor alltså ca: 7 000:- svenska. Rätt lite med tanke på att en lägenhet mitt i centrum kostade ca: 4-5 (3 miljoner svenska) miljoner estniska och en bit utanför centrum ca: 1-2...(600 000:- svenska)Som ni förstår så har de flesta mycket lån att betala
Men lite shopping blev det en tröja förmin del och två för henkes..och en himla massa gott drickbart + lite medköp till kompisar.
Tjineling!!

Inga kommentarer: